آیا زگیل تناسلی خطرناک است و در صورت ابتلا چگونه آن را درمان کنیم؟ - دکتر بیماری های مقعدی
هموروئید و بواسیر
ژوئن 14, 2018
رایج ترین بیماری های مقعدی
رایج ترین بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه
ژوئن 14, 2018

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی است که در ناحیه تناسلی پدید می اید و از راه ارتباط جنسی منتقل می شود.

لیزر بیماری زگیل تناسلی

لیزر زگیل تناسلی
زگیل تناسلی یا زگیل اطراف آلت و یا مقعد یک بیماری بسیار شایع در سنینی است که فعالیت های جنسی شایع می باشد و عامل آن ویروس پاپیلومای انسانی است. این بیماری در صورت عدم درمان از طریق تماس پوستی از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود.
۹۰ درصد از بیمارانی که به ویروس آلوده می شوند هیچ علامت پوستی نداشته اند ولی می توانند باعث ابتلای فرد سالم شوند. شایعترین علامت پوستی آن بصورت بروز زگیل های تکی یا متعدد در اطراف نواحی تناسلی و یا ناحیه مقعد می باشد ( زگیل تناسلی ) که در صورت عدم درمان به سرعت تعداد زگیل ها افزایش می یابد به همین خاطر به محض مشاهده ضایعه زگیلی در این مناطق باید به پزشک مراجعه شود.

درمان و معالجه زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی
هرچند درمانهای متفاوت جهت این بیماری ارائه شده است اما استفاده از لیزر دی اکسید کربن و به دنبال آن استفاده از داروهای ضد ویروس موضعی وخوراکی بهترین راه درمان میباشد و معمولا هیچ ضایعه و اسکاری بعد سوزاندن زگیل ها به جا نمی گذارد و لازم است بیمار تا مدتی پیگیری و معاینه شود.

علائم زگیلهای تناسلی

علائم بیماری زگیل تناسلی
به صورت زگیل های پراکنده و یا متعدد در نواحی مختلف تناسلی و به رنگ پوست می باشند که به سرعت به رشد خود ادامه داده و در صورت عدم درمان تعداد آنها زیاد شده و باعث ایجاد علائم برای فرد می شود. در مردان این زگیل در ناحیه پوست آلت و اطراف آلت تناسلی و ناحیه پوست بیضه و در اطراف ناحیه مقعد به وجود می آید و به سرعت به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند. در زنان این زگیل ها در ناحیه اطراف واژن و مقعد به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

درمان و جراحی با لیزر زگیل های تناسلی

درمان و جراحی با لیزر زگیل تناسلی
معمولاً درمان به صورت از بین بردن زگیل های به وجود آمده است که باید هر چه سریعتر انجام شود تا مانع گسترش بیماری و ازدیاد زگیل ها که به سرعت رخ می دهد شود. هرچند که به کار گیری واکسن در این مرحله چندان کار ساز نبوده و توصیه نمی شود و فقط می تواند مانع از ابتلا به سایر گونه های ویروسی شود. زگیل ها را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد که در این میان اثر لیزر نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است. در یک مطالعه که به صورت تصادفی بین اثر فریز کردن (کرایوتراپی) و لیزرها انجام شده، نتایج جالب توجهی به دست آمده است که شامل بررسی از نظر اثر اولیه، تعداد دفعات درمان و میزان عود و عوارض بعد از درمان بوده است.
پاک سازی اولیه با لیزرها ۹۰% و با کرایوتراپی ۳% بوده است.

دیدگاه ها بسته شده است